W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies".×

Okiem dietetyczki: Zespół policystycznych jajników. Czy jest przyczyną niepłodności?



Zespół policystycznych jajnków jest najczęstszą przyczyną niepłodności wśród kobiet.

Zaburzenia hormonalne i metaboliczne prowadzą m.in. do zaburzeń owulacji oraz hiperandrogenizmu.

Kobiety z tym zespołem nie jajeczkują albo jajeczkują bardzo rzadko.

Brak owulacji jest główną przyczyną niepłodności tych kobiet.

Lunar-CMS-obrazek-328

Ponad połowa kobiet z PCOS jest otyła lub ma nadwagę.

Utrata minimum 5% wyjściowej masy ciała powoduje, że wraca miesiączka, pojawiają się cykle owulacyjne, i w końcu dochodzi do zapłodnienia.

Zmniejszenie masy ciała może spowodować poprawę gospodarki hormonalnej i pomóc w przywróceniu prawidłowych cykli owulacyjnych, ułatwić zajście w ciążę.

 

Poza zmniejszeniem kalorii w diecie, na co warto zwrócić uwagę, kiedy przygotowujesz swoje posiłki??

1. Każdy posiłek powinien zawierać porcje warzyw co najmniej 150g.

2. Przynajmniej raz dziennie zjadaj porcje zielonych warzyw jak brokuły, wszystkie rodzaje kapusty w tym jarmuż, szpinak, nać pietruszki, wszystkie sałaty.

Zielone warzywa to spora dawka witamin z grupy B a przede wszystkim kwasu foliowego.

3. Zjadaj kolorowe warzywa jak papryka, pomidory, czerwona cebula, bakłażan, kabaczek.

Zawierają dużą porcję antyoksydantów, czyli substancji, które „chronią” przed wolnymi rodnikami twoją komórkę jajową (w duuużym skrócie).

4. Posiłki z morską rybą przynajmniej 3 razy w tygodniu. Ryby to źródło przeciwzapalnych kwasów tłuszczowych omega 3, a zwłaszcza DHA. Ryb wcale nie musisz jeść na obiad, mogą byś dodatkiem do sałatki lub pasty warzywnej.

5. Używaj przeciwzapalnych przypraw jak imbir, cynamon, kurkuma.

6. Jedz regularne, nie podjadaj i nie rób zbyt dużych przerw między posiłkami.

Lunar-CMS-obrazek-329

Ile posiłków? To zależy od Twojego stylu życia, aktywności. Równie dobrze mogą sprawdzić się trzy lub cztery posiłki, którymi najadasz się do sytości.

Dieta to nie wszystko!

Sen, aktywność fizyczna, kontakt z światłem słonecznym, czas na relaks, umiejętność radzenia sobie ze stresem.

Bez zadbania o tę sferę życia może być trudno do poprawy zdrowia. Udostępnij, może komuś się przyda ta wiedza:)

 

Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszamy na nasze kursy i warsztaty stacjonarne oraz on-line w >> mc2courses.pl <<, gdzie możesz spotkać naszych wykładowców – chętnie dzielimy się wiedzą z zakresu pediatrii, logopedii, uroginekologii czy fizjoterapii sportowej.

 

mgr Bożena Pawłowska

dietetyk, biolog, szkoleniowiec

Lunar-CMS-obrazek-330
KURS ONLINE! mgr Bożena Pawlowska
 
Postępowanie dietetyczne w niepłodności kobiecej

Szkolenie skierowane jest do specjalistów dietetyków, psychologów, fizjoterapeutów, położnych i lekarzy oraz studentów ostatniego roku wymienionych kierunków.

Szkolenie oparte o najnowsze doniesienia naukowe, dotyczące żywieniowego wsparcia leczenia niepłodności kobiecej.

 

Warsztat online 23.10.2020. | Więcej informacji i zapisy|

 

KURS ONLINE!  mgr Magdalena Rusiecka-Serwatka
 
"Terapia w rozejściu mięśnia prostego brzucha"

Warsztat skierowany do fizjoterapeutów, trenerów personalnych oraz studentów ostatniego roku fizjoterapii.

Rozstęp mięśni prostych brzucha to rozejście się obu mięśni prostych brzucha na boki w obrębie kresy białej. Najczęściej pojawia się w ciąży lub po porodzie, choć może wystąpić także...

 

Warsztat online 10.11.2020. Więcej informacji i zapisy|

Lunar-CMS-obrazek-331