Okiem fizjoterapeutki: CHODZIKI powyżej 8 miesiąca życia dziecka jako zaburzenie naturalnego chodu

Był, jest i na pewno zawsze będzie BUM na różnego rodzaju gadżety stymulujące rozwój motoryczny dziecka. Tak żeby było NAJ pod każdym względem – najlepiej rozwinięte, najsprawniejsze, najszybsze i najzdolniejsze. W porządku, zgadzam się z tym, że patrzymy na nasze dzieci oczami wielkiej miłości, i to bardzo dobrze, że widzimy w nich wielki potencjał, wielki cud życia, zalążek różnych talentów i możliwości. Zastanówmy się jednak zawsze dobrze przed zakupem takich zabawek i sprzętu, który w założeniu ma rozwijać czy wspomagać motorykę dziecka, ale w efekcie spowalnia ją lub zaburza.

 

Może Cię również zainteresować „Okiem fizjoterapeutki: idiopatyczny chód dziecka na palcach”.

 

 

Może Cię również zainteresować „Okiem fizjoterapeutki: asymetryczne ułożenie główki niemowlęcia i zespół siedmiu objawów”

 

Jaka jest prawda o chodzikach?…

  • Rodzice bardzo często kupują chodziki po to, by ułatwić dzieciom naukę chodzenia; czasami też po to, żeby mieć dziecko uczące się chodzić pod “pełną kontrolą”…
  • W rzeczywistości jednak w chodziku dziecko ćwiczy jednak stanie, i to na palcach…
  • Najczęściej u takich dzieci dochodzi do zaburzeń naturalnych ruchów chodu i do utrwalenia oraz wzmocnienia ewentualnych patologicznych wzorców.
  • Chodzik nie pozwala oprzeć całego ciężaru ciała dziecka na całej stopie.
  • Dziecko w chodziku nie ćwiczy również równowagi.
  • Chodziki dają dzieciom “mobilność”, której skutki trudno przewidzieć; może na przykład prowadzić do upadków ze schodów.
  • Zdecydowanie w fazie rozwoju motorycznego niemowlęcia powyżej 8 miesiąca życia – powinno ono raczkować i podciągać się do góry na meblach. Jest to gwarancja prawidłowej nauki samodzielnego wstawania oraz naturalnej, zapisanej w genach nauki chodu.

Wszystkich rodziców wpatrzonych w swoje dziecko “jak w obraz” – czemu zresztą się nie dziwię – do cierpliwości i do stworzeniu dziecku naturalnych warunków rozwoju motorycznego ZDECYDOWANIE zachęcam.

 

Magdalena Rusiecka-Serwatka

mgr fizjoterapii, dyplomowana terapeutka uroginekologiczna, terapeutka pediatryczna

 

BIBLIOGRAFIA:

1.Theodor Hellbrügge, J.Hermann von Wimpffen „Pierwsze 365 dni życia dziecka. Rozwój niemowlęcia”

2. Theodor Hellbrügge, Fritz Lajosi, Dora Menara, Thomas Rautenstrauch  „Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa. Pierwszy rok życia.”

Weź udział!

KURS ONLINE + jeden kurs GRATIS
 
„Stopa- testy diagnostyczne i kluczowe techniki manualne”  Adrian Borowicz

Kurs przeznaczony dla fizjoterapeutów oraz studentów fizjoterapii pracujących z pacjentami w obrębie kończyny dolnej ze szczególnym uwzględnieniem stopy.

Na kursie zdobędziesz informacje jak szybko i skutecznie rozpoznać patologie w obrębie stopy oraz jak sobie z nimi radzić.

 

DOSTĘPNE TERMINY:

16.09| >>Więcej informacji i zapisy <<

 

+ GRATIS  KURS ONLINE

 

>> „Stopa a dysfunkcje uroginekologiczne: nietrzymanie moczu, bolesne miesiączki, endometrioza, płodność.”<<

mgr Magdalena Rusiecka-Serwatka >>Więcej infomracji i zapisy<<

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz