W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies".×

Okiem fizjoterapeutki: wpływ regularnych ćwiczeń fizycznych w ciąży na rozwój łożyska.

Lunar-CMS-obrazek-350

 

Dzisiaj w mc2courses.pl obiecany wpis dedykowany kobietom w ciąży, jak również fijoterapeutom
uroginekologicznym oraz trenerom personalnym, instruktorom fitness pracującym z ciężarnymi:
Wpływ regularnych ćwiczeń fizycznych w ciąży na rozwój łożyska.

 

 

TO WAŻNE (!!) Co wynika z badań naukowych?

  • rozpoczęcie regularnych ćwiczeń w drugim miesiącu ciąży redukuję wagę urodzeniową oraz ilość tkanki tłuszczowej noworodka.

UWAGA (!!) Tylko wtedy, kiedy częstotliwość oraz czas trwania aktywności są na poziomie pięć dni w tygodniu przez 40 minut przy umiarkowanie
wysokim poziomie intensywności (a nie trzy razy w tygodniu po 20-30 minut)

  •  ćwiczenia mają wpływ nie tylko na rozwój dziecka, ale również na rozwój łożyska
  •  w badaniach wykorzystano specjalnej techniki z użyciem USG do zmierzenia poziomu wzrostu łożyska w grupie ćwiczącej oraz w grupie kontrolnej między szesnastym a dwudziestym czwartym tygodniem ciąży, czyli na etapie, kiedy łożysko rozwija się szybciej niż dziecko

 

 

  •  w wyniku przeprowadzonych badań okazało się, że regularna aktywność kobiet w ciąży w żaden sposób nie spowolniła rozwoju łożyska, wręcz przeciwnie raczej je przyspieszyła
  •  nie tylko przyspieszył rozwój łożyska, ale również poprawiła się jego funkcjonalność w późnej fazie ciąży
  •  jeżeli ćwiczenia były kontynuowane, to rozwój łożyska był trzykrotnie szybszy w środkowe fazie ciąży, a samo łożysko miało 15% więcej naczyń oraz większą powierzchnię podczas porodu
Lunar-CMS-obrazek-351

 

TO CIEKAWE (!!)

 

  • powyższe badanie wyjaśnia, dlaczego niewielka ilość ćwiczeń w trakcie całej ciąży albo też zaprzestanie regularnych treningów w późnej fazie ciąży wiąże się z urodzeniem dużych dzieci

  • w wyniku regularnie wykonywanych ćwiczeń (odpowiednio często, dostatecznie długo i z odpowiednio wysoką intensywnością) powiązanych ze zmianami będącymi efektem ciąży, dochodzi do zapewnienia odpowiedniej ochrony dla dziecka z dodatkową minimalizacją ryzyka komplikacji mogących pojawić się w późnej ciąży

Wszystkie osoby zainteresowane pracą z kobietami w ciąży, przygotowaniem ich do porodu, a później opieką poporodową podczas połogu, zachęcamy do spotkań z zespołem specjalistów-wykładowców w mc2courses.pl oraz do udziału w szkoleniach on-linowych oraz stacjonarnych.

Zapraszamy do kolejnych wpisów na naszym blogu oraz do osobistych spotkań edukacyjnych ->>link<<-

Magdalena Rusiecka-Serwatka
mgr fizjoterapii, fizjoterapeutka uroginekologiczna i pediatryczna, promotor zdrowia

 

PIŚMIENNICTWO:
1) James F.Clapp, Catherine Cram, Wydawnictwo eMPI Mariana Pietraszewskiego s.c., Poznań 2018r. “Przećwicz ciążę. Zbiór niezbitych argumentów, dlaczego przed ciążą, w jej trakcie i po niej aktywność fizyczna jest bardzo ważna” 2) Rabkin, C.S., H.R. Anderson, J.M. Bland, O.G. Brooke, G. Chamberlain, J.L. Peacock. 1990. Maternal activity and bright weight: A prospective population-based study. American Journal of Epidemiology 131: 522-531 3) Siblay, L., R.O. Ruhling, J., Cameron-Foster, C. Christensen, T. Bolen. 1981. Swimming and physical fitness during pregnancy. Journal of Nurse Midwifery 26: 3-12. 4) Roberts, S.B., C.B. Wegner, J. AJ. Stolwijk, E.R. Nadel. 1977. Skin blood flow and sweating changes following exercise training and heat acclimation. Journal of Applied Physiology 43:133-137

ZAPRASZAMY NA KURS STACJONARNY!


"Trening funkcjonalny i medyczny dla kobiet po porodzie naturalnym i cięciu cesarskim"

Termin: 2021-05-22 (sobota), Kraków

Kurs skierowany jest do fizjoterapeutów i studentów fizjoterapii ostatniego roku oraz trenerów personalnych i instruktorów fitness pracujących z kobietami.

Duża grupa pacjentek po porodach, naturalnym i cięciu cesarskim, cierpi na różnorodne dysfunkcje uroginekologiczne, jak nietrzymanie moczu, obniżenia narządu rodnego, obniżenia pęcherza moczowego bądź odbytnicy, hemoroidy oraz problemy z blizną, jak rozejście, ciągnięcie. Kobiety bezpośrednio po upływie pierwszych 6 tygodni po porodzie chcą wrócić do regularnych treningów biegowych, kickboxing-u, treningu siłowego, a nawet sportu wyczynowego. Kluczowym problemem diagnostycznym po okresie ciąży i  po porodzie jest ocena stanu mięśni dna miednicy, rozejścia mięśnia prostego brzucha oraz rzetelnemu przyglądnięciu się bliźnie po cięciu cesarskim. Ocenie podlega również cała postawa ciała i oraz dysfunkcje aparatu ruchu, które pojawiły się u pacjentki w okresie ciąży.

Kurs jest bogaty w treści merytoryczne oraz propozycje zestawów ćwiczeń. Po omówieniu każdego ćwiczenia będzie czas na przećwiczenie przedstawionych propozycji.

 

Więcej informacji i zapisy ->>LINK<<-

Lunar-CMS-obrazek-386